Vanilkový cheesecake s amarantovou krustou

Recepty na zdravý cheesecake bez tvarohu a mléka mám už tři. Ale pořád mě baví vymýšlet nějaké nové variace. A tenhle se doopravdy povedl! 😉 Asi bych řekla, že je nejlepší. Neobsahuje žádný zbytečný cukr a tuk a ani byste nepoznali, že je v něm tofu místo tvarohu/smetanového sýru.

Ingredience na 8 porcí = 1 celý cheesecake:

Korpus:

– 1 banán

– 40g medu

– 50g vloček mornflake

– 50g amarantových pukanců

Náplň:

– 1 banán

– 1 balení tofu natural

– 2 vajíčka

– 125g (1 balení) vanilkového sojového pudinku Alnatura nebo Alpro

– 20 kapek jahodové stévie Zdravyden

– 1 čl mleté vanilky

Vločky umeleme na mouku a smícháme s amarantovými pukanci. Banán rozmixujeme s medem a smícháme vše dohromady. Vzniklé těsto natlačíme do menší dortové formy vyložené pečícím papírem a vytvoříme cca 2 cm vysoký okraj. Korpus dáme péct na 200 stupňů, dokud nezezlátne. Cca 15 min. Dejte pozor, ať ho nespálíte! Mezitím si připravíme krém na naplň. Jednoduše všechny ingredience umixujeme dohladka a vlijeme na připravený korpus. Mě to vždy vyšlo krásně akorát na jeho naplnění, že okraje nepřesahovaly ani mi krém nepřetekl. Pečeme dalších cca 50 min. na 160 stupňů. Hotový cheesecake necháme dobře vychladnout a následně vychladit v ledničce. Nakrájíme ho na 8 dílů a podáváme s ovocnou omáčkou nebo polevou. Já ho lehce potřela dia jahodovým džemem a ozdobila mrazem sušenými jahodami. Byla to fakt lahůdka. Dělala jsem ho už dvakrát a pokaždé zmizel v cukuletu 🙂

Já si dávám dva kousky na snídani nebo svačinu.​ 🙂

Nutriční hodnoty - 1 porce (1/8 cheesecaku)

Energetický hodnota (kcal)

Bílkoviny (g)

Tuky (g)

Sacharidy (g)

154

7,5

4,2

19,4

Napsat komentář 0 komentářů