Změna je život

Tak ahojky, jak se všichni máte?? Já doufám, že skvěle 🙂 Když je teď zase všude sluníčko, teplíčko a prodlužují se dny, tak je těch důvodů k dobré náladě o mnoho více. Tedy na mě to tak určitě působí a strašně si to užívám 🙂

Událo se u mě zase několik změn a chtěla bych vám o nich v tomto článku povyprávět. Takže pokud jste zvědaví, pohodlně se posaďte a já vám povím, jak teď pokračuje moje cesta bojovnice 🙂

Něco málo k soutěžím a závodění
Celkově jsem ráda, že už mám po závodech a všechen ten nátlak ze mě spadnul. Jak jsem vám psala už dříve, závody jsem měla na tuhle sezónu naplánované 4 (5 kdybych se dostala na republiku) a nakonec z toho byly jen dvoje. Pokud mě sledujete a četli jste moje předchozí články, možná pochopíte, proč tomu tak bylo. Prostě jsem už neměla chuť, celé se mi to zprotivilo a nechtěla jsem toho být ani součástí.
Jestli si vzpomínáte na můj článek z března Jdu si svojí cestou, psala jsem, že tahle sezóna je má poslední a pak už závodit nechci. Popravdě, i když mě vše, co jsem se v poslední době o závodech v kulturistice dozvěděla, silně odradilo, pořád je tu něco, co mě na tom všem baví. Mít cíle pevně dané na stanovený termín, hecovat se na maximum, dosáhnout top formy, ty přípravy, adrenalin, krásné tmavé tělo, makeup a vlasy, ty chvilky na pódiu. Ano, pořád je tam něco, co mě vzrušuje a baví. A možná si pro tyhle pocity (ne pro umístění) na závody ještě někdy zajdu, ale rozhodně ne teď v nejbližší době. Ano, chci mít pořád před sebou nějaké mety, cíle a překonávat se. Ale úplně jinak… A jestli na závody znovu půjdu, tak jedině tehty, až to bude představovat jen maximálně 2-4 týdny lehké úpravy režimu, natáhnout plavky a vyrazit 😉 Tedy v přirozeně dobré celoroční formě, bez drancování těla. Je to výzva, ale já věřím, že to jde!

Nové cíle
V poslední době, zejména od začátku tohohle roku jsem hodně přehodnotila svůj život a priority. Více jsem se zaměřila na své zdraví a vnitřní pohodu, které spolu jdou ruku v ruce. A nyní v tom chci pokračovat a oboje víc prohlubovat. Společně s budováním lepší a lepší celkové kondice ve smyslu síly, výkonosti a odolnosti.

Obvykle jsem po ukončení závodní sezóny měla ve zvyku shrnout, s čím jsem na svém těle spokojená a co bych chtěla do příště vylepšit. Nyní to ale dělat nebudu, protože to není teď to hlavní, na čem mi záleží. A když mám být úplně upřímná, jsem se sebou teď naprosto spokojená. Když jsem před 3 roky začala naplno cvičit, mým snem bylo přiblížit se postavou fitness modelkám z časopis Fitness. A toho jsem po 3 letech dosáhla. Mám kulatá ramena, svalnaté paže, vyrýsované břicho, kulatý zadek a hezky macatá stehna. Vše, po čem jsem toužila, vydřené každodenní disciplínou. Pořád je co zlepšovat, ale důležité pro mě je, že už teď jsem se sebou spokojená 🙂
[prettyPhoto title=“Fitness girl“ link=“https://kattyveganza.com/wp-content/uploads/fitness-girl.jpg“ type=“link“ ] Fitness girl[/prettyPhoto]

Rozhodně to neznamená, že se teď vrhnu na zmrzlinu, čokoládu a členskou kartičku do fitnessu hodím do koše. Nejen, že bych pak to, co jsem získala, postupně zase ztratila, ale vše kolem stravy a cvičení dělám především proto, že mě to baví, naplňuje, dodává mi sebevědomí a radost. Je to moje vášeň a výsledky v podobě hezké postavy jsou pak velice příjemný benefit 🙂
[prettyPhoto title=“Sexy fitness“ link=“https://kattyveganza.com/wp-content/uploads/sexy-fitness.jpg“ type=“link“ ] Sexy fitness[/prettyPhoto]

A také to, že si dokážu říct, že jsem si splnila svůj cíl a jsem spokojená, nevylučuje další cíle do budoucna 😉 Vídám spoustu dívek, a nejen je, které se vrhnou do cvičení a hubnutí a i když už dávno překonají svůj startovní cíl, pořád nejsou spokojené. Pořád chtějí víc a víc a porovnávají se s ostatními. To pak jen vede naopak k pocitu méněcennosti, pocitu selhání a v druhé řadě k těm bláznivým dietám a někdy, bohužel docela často, až k poruchám příjmu potravy. Je to začarovaný kruh a ve výsledku může být pak člověk ještě víc nespokojený než na samém začátku. Nechci být tímhle případem a jsem ráda, že můžu upřímně říct, že jsem hrdá na svojí práci a na své výsledky. A nemůžu se dočkat na to, co je ještě přede mnou!!!! Ale největší radost stejně přináší ten proces, každodenní prožitek, protože cesta je cíl… Přála bych si, aby na celý ten proces a sebe samé tak hleděli všichni. Začali se mít opravdu rádi a být na sebe pyšní. Protože si to zaslouží. Ani tisíc poklon světa, vám nedodá tolik důvěry a síly jako vlastní upřímná pochvala při pohledu do zrcadla. To není namyšlenost nebo nepokora, to je úcta a zdraví vzah k sobě samému, který je naší zapomenutou přirozeností.
[prettyPhoto title=“Fitness model“ link=“https://kattyveganza.com/wp-content/uploads/fitness-model.jpg“ type=“link“ ] Fitness model[/prettyPhoto]

Jak už jsem řekla, momentálně jsem se svým svalovým rozvojem spokojená, závody v plánu nemám, takže není kam spěchat. Aktuálně bych tedy, co se vzhledu týče, chtěla především zkvalitňovat a zahušťovat svaly a více je prokreslit. Když někde přibyde nějaký objem, taky se zlobit nebudu 🙂 Ale to na, co se teď budu primárně zaměřovat, bude především funkčnost těla a silné zdraví. Chci, aby to co je vidět navenek, bylo 100% odrazem toho, co je uvnitř. Protože k čemu mi jsou široká záda, když neudělám ani jeden shyb? K čemu mi je, že jsem díky nízkokalorické dietě a hodinám kardia štíhlá, když můj metabolismus je zpomalený, hormony rozhozené? Můj aktuální režim bude přizpůsobený tomu, abych na těchhle aspektech maximálně zapracovala. Bude to dlouhá cesta, ale já jsem přece ještě dost mladá a času mám dost 😉 Nemůžu se dočkat, až se na ní vydám! Vlastně jsem už začala. JAK?

Tréninky
[prettyPhoto title=“Fitness women“ link=“https://kattyveganza.com/wp-content/uploads/fitness-women.jpg“ type=“link“ ]Fitness women[/prettyPhoto]Dlouho, dlouho, dlouho jsem se věnovala kulturistickému nebo spíše fitness tréninku. Na samém začátku byla moje idea vyhnout se strojům, které mě ani moc nebavily a věnovala jsem se komplexním cvikům, které zapojovaly více částí těla najednou a pracovaly i s flexibilitou, rovnováhou, atd. I když jsem u většiny zůstala, trenérky, se kterými jsem spolupracovala v přípravě na závody, mě spíš pořád hnaly na ty stroje a k izolovaným cvikům. Protože podle nich jedině tam se „naplácá“ ta hmota.
I když jsem díky tomu dosáhla výsledků, co se vizuálního progresu týče, pořád nezvládám moc velké váhy a u spousty základních cviků neumím ani pracovat s vlastním tělem.
A proto jsem se rozhodla, že začnu od úplného začátku, momentálně opustím klasický kulturistický/fitness trénink a začnu se věnovat funkčním a silovým tréninkům. Díky mojí kamarádce Lucince jsem objevila Adama Česlíka, který založil koncept Performance training a Performance lifestyle. Spočívají přesně v tom způsobu budování těla, síly a zdraví, se kterými se ztotožňuji. Sám vypadá fantasticky, své tělo vybudoval naturálně a prostřednictvím svých protokolů učí lidi, jak dostáhnout toho samého. Když jste trpěliví, znáte perfektně své tělo, máte smysl pro disciplínu a jste otevření změnám a neustálému vývoji, máte skvělý předpoklad pro to, vybudovat tělo svých snů i bez steroidů a dalších pomocných látek. Výsledkem pak není jen trvale krásné, štíhlé a svalnaté tělo, ale také právě pevné zdraví a opravdová funkční síla, díky které tělo umíte perfektně ovládat a pracovat s ním. A to je to, k čemu se chci dopracovat.
[prettyPhoto title=“Performance training LA-FEMME“ link=“https://kattyveganza.com/wp-content/uploads/performance-training-LA-FEMME.jpg“ type=“link“ ] Performance training LA-FEMME[/prettyPhoto]

Začala jsem s protokolem pro ženy. Ono vlastně všechny protokoly, které Adam sestavil, mohou cvičit i ženy, ale musíte ovládat techniku základních cviků a už mít vybudovanou nějakou funkční sílu. Možná že bych zvládla i náročnější, než tenhle pro úplné začátečníky, ale já to chci vzít opravdu poctivě od začátku, takže jsem začala s protokolem La femme. Mám ho na 12 týdnů a každý týden bude náročnější. Teď jsou to takové kardio rozcvičky, ale ani mi to nevadí, protože si aspoň na nějakou dobu od těch těžkých tréninku odpočinu. O svaly nepřijdu, maximálně si je udržím tam, kde mám, a naučím se poctivě všechny základy. Jelikož trénink zatím není náročný a cítím se po něm moc dobře, cvičím každý den. Pauzu bych si dala, kdybych cítila, že jí potřebuji.

Další nové cvičení, se kterým jsem začala před 3 týdny je hot-yoga. Chodila jsem na ní už dřív, když jsem bydlela v Praze a naprosto jsem to milovala. Tady v Plzni mi chyběla a teď jí konečně otevřeli i u nás!
[prettyPhoto title=“Hot yoga“ link=“https://kattyveganza.com/wp-content/uploads/hot-yoga.jpg“ type=“link“ ] Hot yoga[/prettyPhoto]

Nepředstavujte si nějaké meditační cvičení v polospánku, protože o tom hot-yoga rozhodně není. Samotné cviky jsou docela fuška. Celou hodinu si skoro neoddychnete, a když k tomu máte v místnosti bez mála 40 stupňů, je to celkem jízda 🙂 Ale je to prostě paráda. Po cvičení vypadáte jako byste zrovna cvičili na dně bazénu, jelikož se koupete ve vlastnímu potu, ale úžasně se protáhnete, uvolníte a posilujete vnitřní svaly. Je to cvičení, které si jednoduše náramně užívám, vždycky se na něj moc těším a skvěle mi vyvažuje silový a dynamický trénink v posilovně. Chodím na hodinovou lekci 2x týdně.

Strava
O jídle jsem se vám už rozepsala podrobně ve článku Tetris dieta. Pořád cykluju sacharidy, ale každý týden se ty skoky o kousek vyrovnávají a k tomu přidávám tuky. Moje aktuální hodnoty (v průměru) jsou:

1513 kcal – 121 Sacharidů – 44 Tuků – 120g bílkovin

[prettyPhoto title=“Špenátové lívance s banánem“ link=“https://kattyveganza.com/wp-content/uploads/spenatove-livance.jpg“ type=“link“ ] Špenátové lívance s banánem[/prettyPhoto]Hulkovi lívance (kokosová a pohanková mouka, vajíčko, špenát) s banánem a palačinkovým zero sirupem

Moje strava je hodně pestrá, a jelikož se momentálně zaměřuji i na zlepšení trávení, efektivnější vstřebávání živin, detoxikaci a zvýšení inzulínové senzitivity, přešla jsem na nízkofrekvenční stravování a jeden 24h půst týdně. To všechno jsou faktory, které podporují účinnost reverzní diety.

[prettyPhoto title=“Superkoktejl“ link=“https://kattyveganza.com/wp-content/uploads/superkoktejl.jpg“ type=“link“ ]Superkoktejl[/prettyPhoto]

V Praxi to vypadá tak, že dopoledne jím jen čerstvé ovoce, většinou ve formě smoothie, do kterého přidám i nějaké super potraviny jako je kokosová voda Pure coco, maca, baobab, mladý ječmen a taky špenátové listy, někdy čerstvé domácí ořechové mléko. Takový koktejl mě zasytí a skvěle nakopne. Praktikovala jsem to takhle i dřív, když jsem se zdravým stravováním začínala, že jsem každý den dopoledne konzumovala jen ovoce, smoothie a šťávy a cítila jsem se perfektně. V ranních a dopoledních hodinách totiž v těle nejintenzivněji probíhají detoxikační procesy. Když ho nezaměstnáváte trávením další potravy, proběhne detoxikace úspěšně a přidáním ovoce, které má své vlastní trávicí enzymy, celý proces jen podpoříte.
Mezi 11 a 12h mám pak první jídlo velké, často o několika chodech 🙂

[prettyPhoto title=“Fitness brunch“ link=“https://kattyveganza.com/wp-content/uploads/fitness-bunch.jpg“ type=“link“ ]Fitness brunch[/prettyPhoto]Fitness bruch 🙂 Domácí vajíčka s jarní cibulkou, bylinkovou solí, čerstvá zelenina, celozrnné pečivo, cereálie z kukuřice a quinoi, sojový jogurt s lesními plody.

[prettyPhoto title=“Cereálie s ovocem, tofu tvarohem a kokosovou pastou“ link=“https://kattyveganza.com/wp-content/uploads/20150610_112226-–-kopie.jpg“ type=“link“ ]Cereálie s ovocem, tofu tvarohem a kokosovou pastou[/prettyPhoto]Tofu tvaroh, kukuřičné lupínky, pufovaná quinoa, banán, kiwi, kokosová pasta.

A mezi 17 a 18h druhé jídlo.

[prettyPhoto title=“Zdravá večeře“ link=“https://kattyveganza.com/wp-content/uploads/zdrava-vecere.jpg“ type=“link“ ]Zdravá večeře[/prettyPhoto]Zeleninový salát s fazolemi, quinoou, chia olejem a brokolicové placičky s cizrnovou pomazánkou a cibulí.

[prettyPhoto title=“Proteinový pudink s oříškovým máslem a borůvkami“ link=“https://kattyveganza.com/wp-content/uploads/proteinovy-pudink-s-oriskovym-maslem-a-boruvkami.jpg“ type=“link“ ]Proteinový pudink s oříškovým máslem a borůvkami[/prettyPhoto]Dezert jako bonus: proteinový čokoládový pudink (odměrka rýžového čoko a odměrka hráškového proteinu oba Growing naturals + voda) s lískooříškovým máslem Meridian a borůvkami.

Maximálně mi tenhle způsob stravování vyhovuje. Jím samé dobroty a dodržuju vše přesně na denní bází, protože mě to baví a mám ráda disciplínu. Ale také se odměním a v rámci společenských aktivit většinou o víkendech z toho režimu ráda vybočím třeba na jeden večer. To si pak dopřeju, co se mi chce 😉 Klidně zmrku, sushi, sušenky nebo oříšky. V rovnováze je ta síla 😉

Asi tak nějak pro dnešek vše 😉 Mějte se krásně a užívejte léto a sluníčko!

[prettyPhoto title=“Letní forma“ link=“https://kattyveganza.com/wp-content/uploads/letni-forma.jpg“ type=“link“ ]Letní forma[/prettyPhoto]

A Láskou Vaše Katy <3

Napsat komentář 4 komentářů