Bikini prep 2 – Zázračné výsledky za pouhé 2 týdny!

Tak dneska jsou to dva týdny, co jsem začala přípravu. Co myslíte, jaký pokrok jsem už udělala? Co se už změnilo? Kolik jsem zhubla kil, centimetrů, co už se mi rýsuje???
Vůbec nic 😀
Jsem překvapená, zklamaná, frustrovaná, chci se na všechno vykašlat, protože jsem pravděpodobně odkázaná k věčnému neúspěchu? Cool doooowwwwn! Vůbec ne 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dva týdny neznamenají vůbec nic. Pokud postupujete v rýsovací fázi šetrně (tak, že děláte změny pomalu, aby tělo reagovalo přiměřeně a ne šokově), je naprosto přirozené, že si na první výsledky musíte chvíli počkat. Každý máme metabolismus jiný. Někteří šťastlivci vidí výsledky už po prvním týdnu (ale zas takový výhra to není, viz. dále), někteří až po prvním měsíci. Když je ale váš cíl dlouhodobí, výsledek můžou mít tihle dva odlišní lidé nakonec stejný. Ten první vidí výsledky ihned, ale pak se například po měsíci pokroky zpomalí, občas zaseknou. Ten druhý (můj případ) uvidí první pokrok po 4 týdnech, ale zase po těch 4 týdnech se to rozběhne a bude to už jen skákat. A za 3 měsíce budu mít já i ten druhý člověk dole třeba 5 kg.
Pamatujte na to, že KONZISTENCE SE VŽDY VYPLATÍ. Pokud o úspěchu svojí snahy pochybujete, tohle si opakujte každý den před spaním a pro jistotu i ráno při čištění zubů jako mantru.

ovesna-kakaova-kase-s-bilky-liskovym-maslem-a-ovocemJedna z mých milovaných snídaní –
kakaová ovesná kaše s bílkem, líškooříškové máslo, ovoce a skořice

Pokud máte dobře nastavený stravovací plán- což znamená lehký kalorický deficit, vyvážený poměr živin a pravidelně cvičíte – jak posilování, tak kardio a jste opravdu 100% poctiví (zeptejte se svého svědomí), výsledky se dřív nebo později vždycky, VŽDYCKY ukážou.
Když to dokáže kdokoli jiný, dokážete to i vy. Neexistuje špatná nebo dobrá genetická výbava nebo nevratně „poničený metabolismus“. Všechno je to ve vaší hlavě. Každý jsme jiný, ano. A proto každý potřebujeme jinou specifickou strategii. Ale ten základní princi je vždy stejný:

PŘIMĚŘENÝ KALORICKÝ DEFICIT + VYVÁŽENÝ POMĚŘ ŽIVIN + POSILOVACÍ TRÉNINK + KARDIO TRÉNINK (není nutný pro všechny) A KONZISTENCE ve všech těchle oblastech = HAPPY END

Denně musím tohle vtloukat do hlavy svým klientkám, které jsou smutné, když nevidí výsledky ihned nebo jdou podle jejich měřítek někdy moc pomalu (třeba „jen“ kilo týdně :-D). A popravdě, musím to vtloukat do hlavy i sobě. Protože Larry rád pochybuje a vyžívá se v tom, že vás přesvědčuje, že jsou tyhle pochybnosti pravdivé. Larry je ten šotek ve vaší hlavě. Určitě jste s ním měli párkrát tu čest 🙂

zeleninovy-talir-s-fazolemi-a-tofuVečeře ve znamení hory zeleniny jako vždy 😉
S uzeným tofu, červenými fazolemi a avokádem. To je můj ráj!

A co přesně myslím tou konzistencí? Vytrvat a být disciplinovaní. Pokud máte nastavený plán, ale sem tam ho po troškách podvádíte, nemůžete očekávat kvalitní výsledek. Začínat zas a znova taky nefunguje. Občas si tím zaděláte ještě na větší nezdar a psychické problémy.

Někdo má dojem, že když si dal třeba hrstičku oříšků navíc, když měl hlad, že je to přece zdravé a nemůže to výsledek narušit. Anebo sem tam vynechané kardio, vždyť jste přece makali ostatní dny? A jeden „cheat day“ taky nikomu neuškodil. Co? Uškodit vám to nemůže. Ale žádaným výsledkům v podobě hubnutí rozhodně ano. Pamatujte, že když vám například váš kouč/trenér udělá plán na míru, který počítá s nějakým kalorickým deficitem a vy ten kalorický deficit pak nevytvoříte vynecháním tréninku nebo doplníte jídlem navíc, byť zdravým (protože překvápko – i zdravé jídlo má kalorie :-D), snažili jste se zbytečně.

proteinove-donuty-s-kakaovym-tofu-krememA proč něco porušovat, když můžete jíst takhle? 🙂
Proteinové donuty s kakaovým tofu krémem.

Takže KON-ZI-STEN-CE je klíč k vašemu úspěchu. A i když nevidíte výsledky po 2-4 týdnech, neznamená to konec světa. Stačí trochu poupravit strategii (maličko snížit příjem a/nebo zvýšit výdej) a čekat, kdy narazíte na „ten bod“ a vaše tělo rozjede spalování tuků.

Není to taková věda a opravdu může krásných výsledků dosáhnout KAŽDÝ. I ty 😉 Ano, TY!

soutezni-priprava-vysledky

Pro zajímavost. Tyhle dvě fotky ukazují můj progress za 12 týdnů z poslední soutěžní přípravy, kdy jsem aplikovala výše popsaný princip.
Z toho první 4 týdny se moje váha ani nehnula.

soutezni-priprava-vysledekPředpokládám, že tahle příprava bude probíhat obdobně a možná ještě líp. Protože jsem se od té doby naučila spoustu nového! 

Není to něco, co bych si já sama vymyslela a věřila tomu. Jsou to ověřené postupy profesionálních trenérů a závodníků především z USA, které poslední 3 roky pravidelně sleduju a učím se od nich. Mrzí mě, jaký krátkozraký přístup mají trenéři a výživový poradci tady u nás, kteří vůbec nedbají na základní biologické mechanismy těla, tělesné a psychické zdraví člověka. Jde jim pravděpodobně jen o krátkodobý jednostranný výsledek.
A proč do toho teda nehupnout po hlavě, vytvořit hned na začátku kalorický deficit hluboký jako Gran Kanon a radovat se ze shozených 2 kil každý týden? Důvodů je několik:

1) První efekt bude skvělý. Ale vaše tělo je nastavené na přežití. Neví, že chcete jen zhubnout a ne ho zabít. Takže jakmile zjistí, že má najednou dramaticky méně potravy a energie, přeprogramuje pomocí hormonů metabolismus a zpomalí ho, aby si s menším přísunem energie vystačilo. Vaše hubnutí se zpomalí nebo i zastaví, a jelikož už jste takhle na malém příjmu, nebude už moc kam dál snižovat (pokud se tedy nechcete doopravdy zabít). Proto je vždy výhodnější postupovat step by step.
2) Ve spojení s tímhle šokem a snahou těla o přežití se začne zbavovat energeticky nejnáročnější tělesné tkáně, která vyžaduje energii a té je teď nedostatek. Tuk to není, bohužel. Ale jsou to vaše drahocenné svaly. A věřte mi, o ty nechcete přijít.
3) Je dost pravděpodobné, že při extrémním restriktivním režimu budete náhlejší k tomu ho porušit a tím výsledky zmařit. Budete podráždění, extrémně hladoví a unavení. Takový plán je velmi těžké dodržet. A taky není moc příjemné takhle den co den fungovat. Vaše rodina a blízcí z toho taky nebudou nadšení, když budete pořád vypadat jako hladový a nevrlý kakabus.
4) I když vydržíte všechny ty nepříjemnosti, zhubnete a dosáhnete výsledku, jaký jste si stanovili, jaká je pravděpodobnost, že si ho udržíte? Vaše tělo je vyhladovělé, metabolismus zpomalený, vy netoužíte po ničem jiném než sníst cukrárnu i se střechou. A přitom každé sousto toho dortíčku pro vás pak znamená (každé těžce shozené) kilo nahoru. Vytvoříte si obsesivní vztah k jídlu a velmi snadno se dostanete do kolotoče diet, jo-jo efektů, záchvatovitého přejídání a ztráty sebeúcty.

ovesna-kase-s-pb2-a-kakaovym-tofu-krememDalší snídaňová láska. Ovesná kaše s pb2, kakaovým tofu krémem a jahůdkami.

Proto za mě, tudy cesta nevede. Buďte raději rozumní, trpěliví a šetrní ke svému drahocennému tělíčku. Přijímejte ho takové, jaké je právě teď. A nastavte si takový režim, který pro vás bude radost a zábava každý den. Ani se pak nenadějete a výsledky přijdou mnohem snáž, než byste čekali. Stačí důvěřovat procesu a užívat si ho 😉
A pokud nevíte, odkud začít, moc ráda vám s tím pomůžu. Máme teď momentálně po hodně dlouhé době pár volných místeček ve Fitness programech.

Ale teď tedy po dlouhém úvodu k mému updatu a současnému nastavení…

Makra pro tento týden mám:
Cca 1700 kcal – 130g B – 55g T – 170g S

Trénink:IMG_5713
Pořád stejně 4+1 – 4 dny trénink, 1 den volno. Víc o tréninkách můžete vidět v mých videích. A plánuju jich víc a víc 😉 Nejbližší bude odhalovat záhadu mých holení vybarvených jako omalovánky 😀

Kardio:
1x za 5 dní HIIT 6 intervalů
2x za 5 dní 30 min. LISS (konstantní aerobní kardio při nízké intenzitě) po tréninku

Tak uvidíme, co další týdny ukážou. Já už se moc těším! Zatím si všechno užívám. Hlavně skvělé tréninky, ve kterých mi pořád roste síla a jsem schopná pořád ještě nabírat svalovou hmotu, i když jsem v redukční dietě. Hlad zatím nemám vůbec a každé jídlo si vychutnávám. Necítím se nijak ochuzená, deprimovaná „dietou“. Prostě dělám to, co miluju 😉

Držte mi palečky! A děkuju moooooooooooc za veškerou vaší podporu, kterou mi denně dáváte ve zprávách, komentářích atd. Jste moji miláčci a moc si vás všech vážím.

S Láskou
Vaše Katy

Napsat komentář 1 Komentář