Bikini prep 4 – Dělejte to, co milujete a buďte v tom nejlepší

Opravdu už je to 7 týdnů? No jo, strašně to letí. V přípravě obzvlášť…

Co je tedy u mě nového? Jak všechno probíhá a jak se rýsuje forma? 🙂 Malinko jsem vždycky něco naťukla ve vlozích.

V dnešním článku bych vám ale svojí přípravu chtěla vybarvit trochu detailněji pro ty, které zajímá, jak celá ta cesta k nakrucování ve třpytivých plavečkách vypadá 😉 Slíbila jsem vám, že se budu dělit o všechny podrobnosti a to také hodlám dodržet.

Už jsou vypsané termíny soutěží, takže vím, že první mě čeká 15. 10. Partners Cup v Čelákovicích, kterého jsem se účastnila už v roce 2014. Celkem je u nás na podzim 7 soutěží během 2 týdnů, takže budu ještě vybírat, kterých se budu chtít účastnit. Poslední jsou dvě mezinárodní. Grand Prix PEPA Opava a FitBalance IFBB Czech International Cup mezi kterými se budu pravděpodobně rozhodovat, protože jedna je v Opavě a druhá v Praze a jsou hned den po sobě.

Jsem moc ráda, že jsem se rozhodla dát si na tuhle přípravu delší dobu. Už jen proto, že jsem měla od závodění dlouhou pauzu, nevěděla jsem, jak bude tělo na dietu reagovat a taky jak se bude celkově formovat. Celkem budu mít 21 týdnů přípravy do prvních závodů a 23 celkem. Na ty mezinárodní soutěže by to tedy měla být má top top forma. Sama jsem hodně zvědavá, jaký progress dokážu na pódium za ten rok a půl přinést. Čekám a doufám, že od poslední závodní formy to bude velká změna, protože jsem nabrala dost svalů, zaměřovala jsem se na problémové partie a od základů jsem změnila přístup ke stravě a tréninku.

Stejně tak jako na přípravu formy se chci intenzivně zaměřit na prezentaci. Zítra mě čeká trénink pózování s dvěma mezinárodními rozhodčími, což je výjimečná příležitost. Ti totiž naprosto přesně ví, jak pózy a prezentace má vypadat a hlavně oni to budou ve výsledku hodnotit. Další týden mám domluvenou lekci s Adél Storzerovou, která je momentálně nejúspěšnější amatérská česká bikini závodnice. Podle toho, jak svůj pózing vyladím s nimi, budu pak sama trénovat. A trénovat a trénovat. Do zblbnutí 🙂

Bude to už má 4. závodní sezóna a já na ní chci být patřičně připravená. Nechci jít na závody už jako vystrašená žabka, ale jako šampión. K přípravě letos přistupuju mnohem zodpovědněji než kdy dřív a moje nadšení a motivace neznají hranic 🙂 Navíc si každý den a každý krok náramně užívám a jsem ve svém živlu. Upřímně. Strašně mi to chybělo! Myslím, že závodění není pro každého. Ne každý chce být v jídle a tréninku 100% striktní. Počítat a vážit si každý lístek salátu na gramy, přizpůsobovat každý svůj den jednomu cíli a mít fitness jako hlavní prioritu. To je naprosto v pořádku. Můžete dělat fitness jen pro zábavu, dobrou kondičku, zdraví, abyste se cítili a vypadali dobře. Neznamená, že soutěžení musí být „ten další krok“. Ale pro mě JE závodění v bikini fitness moje verze fitness životního stylu. Nehledě na to, že jsem měla období, kdy jsem o tom pochybovala. Jednoduše proto, že mě baví dělat všechno na 110% a vkládat do stravy a tréninků tělo, duši i srdce. Proto, že mě baví odpočítávat týdny, hecovat se, sledovat vývoj formy, jít až do té perfektní dokonalosti a sledovat, co moje tělo dokáže a jak může vypadat. Co já dokážu. Všechen ten příjemný stres kolem toho a i ty chvilky na pódiu, pro které to vše děláte. Ano, těch pár minut mi stojí za dlouhé týdny odříkání a dříny! Zažila jsem i všechny ty nepříjemnosti, které se se závoděním pojí. Vím, co znamená jít na práh svých sil, bojovat s psychikou těsně před závody i po nich. Odložila jsem růžové brýle a vím, jak to chodí i s protekcí a dopingem. Nic z toho mě neodrazuje. Ta vášeň vydat ze sebe nejlepší, co ve mě je, a předvést to, je pořád silnější než všechny překážky. A možná tak vroucná i díky nim.

Musím taky podotknout, že jeden z hlavních hnacích motorů jste pro mě VY. Vaše podpora ve formě zpráv, komentářů a čím dál tím častějších pozdravů na ulici nebo ve fitku. To pro mě strašně znamená a žene mě vpřed za mým snem. Abych pro vás mohla být dál inspirací a motivací. Ukazovat vám jaké je, dělat to, co milujete a být v tom úspěšný. Překonávat strachy, překážky a diskomfort, aby byl váš život plný, vášnivý a smysluplný. Věřit v sebe a nevzdát se. To je to, co všichni potřebujeme. I já třeba sleduju spoustu závodnic a fitnessek na youtube a jejich vlogy, zkušenosti a úspěchy mě každý den kopou do zadku. Když se na ně dívám, vře ve mě krev, protože vím, že přesně takhle chci žít a tohle chci prožívat. A říkám si, že když to dokážou ony, tak já také. Možnosti jsou neomezené. Je jen na nás, pro co se rozhodneme. A já vím, že když jsem se dokázala dostat z nuly tam kde jsem dneska, jak v práci na své postavě, v podnikání, mentálním nastavení, ve vztahu, v životě,… tak můžu jít pořád dál. Kamkoli si zamanu. A já chci jít přímočaře tam, kam mě vede moje srdce a má touha. To je to, co mě ráno tahá z postele a dává každému mému dni smysl. Ne každý má to štěstí mít svou vášeň nebo najít životní poslání. Já jsem si 100% jistá, že to co žiju, je přesně to MOJE. A už se toho nehodlám nikdy pustit.

DĚLEJTE TO, CO MILUJETE A BUĎTE V TOM NEJLEPŠÍ

V sobotu jsem taky absolvovala v Praze seminář o bikini fitness právě s Adél a mezinárodními rozhodčími, kde jsem se dozvěděla spoustu důležitých a nových informací, které mi v přípravě na závody taky dost pomůžou. Hlavně o pohledu rozhodčích na závodníky, o průběhu závodů a nových pravidlech, prezentaci, atd.

Tak a teď po trochu rozvášněném úvodu k technickým údajům 🙂

Váha a míry

progresstýden 1 vs. týden 7

bikini-aktualni-forma-zepredu bikini-aktualni-forma-zboku bikini-aktualni-forma bikini-aktualni-forma-zezadu

 Aktuálka

První měsíc až 6 týdnů byly pokroky minimální skoro žádné. Takže jsem pomaličku upravovala stravu. Většinou jsem ubrala 100 kcal po týdnu beze změny. Teď už se začaly první viditelné i hmatatelné změny ukazovat, z čehož mám obrovskou radost! Většinou trvá mému tělu několik týdnů, než se přepne do spalovacího módu, ale pak už to sviští 😉 Zatím centimetry ubývají tam, kde mají a tam, kde chci udržet co nejvíc hmoty (záda, zadek) se to drží. Takže paráda!

Strava a trénink

Než vám sdělím svoje momentální makra, chci důrazně upozornit, že to jsou hodnoty, které momentálně fungují PRO MĚ a že jsem v soutěžní přípravě. Ne něco, co byste měli vy kopírovat a následovat. Každý jsme jiný a proto to, co funguje pro mě, nebude fungovat pro vás.

Sacharidy trochu cykluju, ale nejedu sacharidové vlny. Pouze navyšuju ve dnech, kdy mám nejnáročnější trénink. Tedy nohy a zadek, což je 3 týdně, respektive 2x v periodě 5 denního tréninkového splitu.

Na tyhle dny mám: 180g S – 45g T – 130g B
Ostatní dny: 100g S – 45g T – 130g B

Celých 7 týdnů jsem byla striktní a dodržela stravu do puntíku. V sobotu večer jsem si dala první treat (rozhodně ne cheat, v tomhle článku jsem vysvětlovala svůj pohled na věc) a náramně jsem si ho užila. Měla jsem jednu skleničku bílého, výbornou pizzu, 6 cookies a 2 malé kelímky zmrzky. Rozhodla jsem se tentokrát zvolit tuhle variantu pro nakopnutí metabolismu místo klasického refeedu, který dávám obvykle. Hlavně proto, že jsem se chtěla malinko odměnit, nebudu vám nic nalhávat 🙂 Jsem ale moc vděčná za to, že přejídání už není mým problémem. Jak jsem to popisovala v tomhle postu na insta:

Ranní bříško po včerejším treatu😜 (žádnej cheat🙅🏻) a moje kraťásky na spaní se svítícími mimozemšťasny👽 Chtěla jsem to pro vás včera večer dokumentovat, ale jako naschvál mi kyksul telefon😕 Takže… měla jsem jednu skleničku vína (po které jsem byla na šrot😅), celou střední pizzu Uno s bio kozín sýrem, cherry rajčátky, piniovými oříšky a rukolou👌🏻😍🍕, 6x🍪 a dva malé kelímky zmrzky🍨🍧 (ps: nebylo to vegan. Když si dám jednou za uherák treat, tak nějaký mléčný produkt neřeším). A k tomu Pravá blondýnka 1 a 2👧👛 Možná to zní jako hodně, ale pro mě to nebylo žádné crazy přežírání. Najedla jsem se víc než obvykle, ale tak k uspokojení těla a dušičky☺️ a do postele jsem šla s plochým břichem😃 Dnes ráno na váze jen o půl kila víc, což je také dobré znamení👍 Jsem opravdu moc ráda, že přejídání už mě opustilo a jídlo mě neovládá. Dokážu být disciplinivaná dlouhé týdny a když se odměním, tak vědomě, když uznám, že je na to vhodná doba a v pohodičce, s rozumem. To je pro mě velké vítězství🏆 Mějte krásnou neděli😘! My jdeme dneska na houby🍄 PS: Pokud by vás na tohle téma zajímalo víc, na mém blogu www.KattyVeganza.com je článek „Cheat, treat, refeed,… Kdo se v tom má vyznat“ #morningafter #abs #consistencyisakay #balancelifestyle #fitfam #bikiniprep #kattyveganza

Fotka zveřejněná uživatelem Kateřina Blažčíková (@katty_veganza),

 


Měla jsem z toho super pocit, výčitky zero a teď zase pokračuju podle plánu bez ústupků. Mohla jsem si to dovolit, když mám ještě dost času, ale rozhodně taky vím, že mám ještě spoustu práce před sebou a ta se sama neudělá.

Kardio mám 1x 50 min. v den, kdy trénuju jen ruce a břicho, 1x 16 min. HIIT po tréninku vršku a 1x 40 min. LISS (chůze do kopce) po jednom tréninku nohou. Tohle opět točím v té periodě 5 dní. Kardio teď dlouho přidávat určitě nebudu.

Silový trénink:
T1 – spodek (zaměřeno na dřepy)
T2 – vršek (záda, ramena, břicho)
T3 – spodek (zaměřeno na mrtvé tahy)
T4 – ruce, břicho
VOLNO

A tak pořád dokola 🙂

Z mého jídelníčku toho můžete vidět spoustu na insta, facebooku nebo třeba v mém posledním vlogu Jeden den na talíři.

Ale aspoň pro radost, moje dnešní snídaně:

snidane-bikini-fitness

Ovesná proteinová placka s tofu kakaovým krémem, malinami, banánem a skořicí

A favorit posledních dní:

low-carb-brownies

Low carb čokoládové brownies. Tentokrát s jahůdkami a jogurtem. Oblíbili jste si ho i vy 🙂

 

 


To je k dnešnímu updatu z přípravy asi vše 🙂 Děkuju moc, že mi držíte palečky, moc si toho vážím!

A pokud byste chtěli také poradit s jídelníčkem a stravou a třeba trochu víc popostrčit a namotivovat, dnes do 22h mám velkou letní akci na 12-ti týdenní fitness koučink. Moc ráda pomůžu k vysněným výsledkům i vám 🙂

EM4C5543

Vaše Katy

Napsat komentář 6 komentářů