Bikini prep 1 – Na startovní čáře

Znáte ten pocit, když se vám zdá něco tak vzdálené, že vám to připadá až nemožné, neuskutečnitelné? Popravdě, tak se teď vidím já se svým cílem připravit se na závody v bikini fitness. Je to už dlouhá doba, co jsem byla naposledy v přípravě a kdy jsem měla tu soutěžní formu, na kterou jsem byla vážně pyšná 🙂 Tedy mě to aspoň přijde jako věčnost, je to právě rok.

Otázka ale není, jestli je to možné? Otázka je, co jste ochotní do toho vložit!

soutezni-forma
Jeden z hlavních důvodů, proč soutěžím je ten, abych mohla pokaždé porovnat svůj poslední maximálně nejlepší výsledek s novým výsledkem. Rok jsem se neválela na gauči, ale opravdu na sobě tvrdě dřela. Řekla bych, že se ze mě stal sportovec vyššího kalibru 🙂 Vzdělávala jsem se, učila se nové techniky, pilovala je a odtahala tisíce kil, abych tu teorii převedla do praxe. K tomu jsem se denně kvalitně stravovala, abych maximálně podpořila regeneraci, dostatečně spala a nepřestávala jsem se snažit být lepší a lepší. A teď ten 100% výsledek můžu poznat jedině tehdy, když to dotáhnu do konce přes vyrýsování až do těch blýskavých plavek a tmavě vyladěné pokožky natřené olejem na závodní prkna.

TUK NENÍ TO, CO VAS DEFINUJE! Na první fotce mám 52kg na druhé 59kg. Ale jsem to stále já. Stejný člověk se stejnou vášní, touhou učit se, zlepšovat se a pomáhat ostatním. Nechci si na nic hrát a ukazovat vám jen svoje 100% úspěchy a stydět se za nezdary. Když se budu stydět před vámi a bát se odsuzování, ztráty respektu, obdivu, možnosti vás inspirovat a motivovat, znamená to pouze, že jsem ztratila respekt sama k sobě a sama sebe soudím. Jen já vím, jak poctivě denodenně dodržuju jídelníček a trénink. A ne proto, že musím, ale proto, že chci. Jsem dříč a miluju to. Na druhou stranu, když nejsem v přípravě, dopřeju si 1-2x měsíčně třeba večer bez počítání a se vším, na co dostanu chuť. Nejsem stroj a ani se tak nechci chovat. Ale holt nemám kouzelný metabolismus a je pro mě snadné přibrat sem tak kilo tuku. Ale nepíšu tenhle příspěvek proto, abych se nějak obhajovala. Chci vám říct, že není důvod se vinit, stydět nebo si připadat jako špatný a méněcenný člověk jen proto, že právě v tuhle chvíli nemáme ty výsledky, které si přejeme. To že máte nějaký podkožní tuk navíc z vás v žádném případě nedělá horšího člověka. Za každé situace jste úžasná a krásná bytost, která má možnost být čímkoli bude chtít. Nenechte si nikým ani svojí hlavou namluvit, že hloupí tuk z vás dělá něco méně než doopravdy jste. Neříkám, že se s tím máte smířit! Rozhodně usilujte o ty maximálně nejlepší výsledky, které si přejete. Ale dělejte to hravě, s radostí, s láskou. Ne z nutnosti, abyste si zasloužili respekt ostatních a vlastní sebeúctu. Pak půjde všechno mnohem snadněji❤️ Označte přítele, který si dnes tohle potřebuje přečíst. #confidentlybeautiful #strongwomen #betruetoyourself #positivemind #katty_veganza

Fotka zveřejněná uživatelem Kateřina Blažčíková (@katty_veganza),

Opravdu miluju tenhle sport. Snad čím dál tím víc. Pořád mám v čem se zlepšovat, co nového se učit a jsem naprosto nadšená z toho, když poznávám, co moje tělo dokáže a jak dramaticky se může postava měnit se strukturovaným tréninkem, jídelníčkem a hlavně dlouhodobou konzistencí v obou těchhle oblastech. Asi musíte být tak trošku blázen, abyste to dokázali takhle prožívat 😀 Samozřejmě žiju i jiný život. Mám partnera, přátele, další zájmy a koníčky. Ale upřímně, budybuilding je hned po mém manželovi má největší láska. A vše co k němu patří. Nejlépe v mém vlastním pojetí, které jsem si těmi roky vyšperkovala k dokonalosti.

Ale abych přešla k věci a vrátila se k tomu co je a není možné. Možné to je. O tom není debat. Jak moc to chci. MOC! A proto, jdu do toho naplno! 😉 Beru tuhle přípravu jako zábavu, hru a zároveň svůj osobní rozvoj. Protože soutěžní příprava s sebou přináší hoooodně překážek a výzev. Které já vítám s radostí, protože jejich překonávání je to, co vás v životě posiluje a co vám pomáhá lépe poznat samu sebe.

V pondělí jsem tedy zahájila 16 týdenní bikini prep 😉 Je to zatím orientační. Za 4 měsíce by měly být první závody v Rakousku. Ale jelikož mám na sobě opravdu dost práce a chci na to jít s rozumem a ne s hladovkou a stihnout něco za každou cenu, nevím, jestli tenhle termín stihnu. Takže bych pak možná šla až na další podzimní závody v říjnu. Zatím si nechávám všechny dveře otevřená a až časem se ukáže, jak to všechno půjde 😉
V tomhle článku bych vás chtěla seznámit se svojí strategií na první měsíc. Takže pojďme na to!
Momentálně mám kolem 59kg.

Pro zajímavost, poslední hodně dlouhou dobu jsem se držela mezi 56-57kg, i když jsem nemohla cvičit skoro 2 měsíce po operaci. A jak jsem začala s pořádným tréninkem a zároveň jsem i držela stravu, přiskočila mi najednou 2kg :-O A popravdě cítím na sobě, že jenom svaly to nebudou 😀 Je to asi nějaké prokletí, stává se mi to vždycky, než začnu s rýsováním, že v posledních týdnech skoro z ničeho nic 2kg přiberu. Jako by to moje tělo vědělo a připravovalo se na horší časy 😀

Cílová váha bude cca 52-53 kg. Samozřejmě důležitější je, jak to bude vypadat, takže se nechám překvapit.

Tréninkový split mám teď 4+1 – spodek – vršek – spodek – břicho + HIIT – volno
Podrobně se chystám popsat a ukázat vám svůj tréninkový program v dalších vlozích 😉 Nechodím cvičit jen tak, co mě napadne, ale trénink mám přesně strukturovaný a progressivní.

fit-fam

Od pondělka mám makra: 1800 kcal – 185 S – 60 T – 130 B

Nic teď necykluju, každý den mám makra stejná. V tomhle měsíci budu postupně snižovat podle toho, jak bude moje tělo reagovat. Kardio krom HIITu zatím žádné nemám, to budu taky pomalu přidávat podle potřeby.
V neděli večer jsem naposledy opustila počítání a jako odměnu za pořádný leg day, který jsem ten den měla a jako motivaci do startu jsem si pořádně dopřála 😉 Makovo-hrachové chipsy s trojkou bílého, ¾ pizzy a zmrzlinový pohár. Mňam! Pokud mě sledujete na Snapu, víte už o čem je řeč 🙂 Ale rozhodně ani teď není moje jídlo nějaké trápení. Naopak. Mňamky 5x denně a nic mi nechybí. 1800 kcal je pro mě pořád těžký luxus.

kakaova-ovesna-kase-s-ovocemKakaová ovesná kaše s hráškovým proteinem,
slazená čokoládovou stévií s mandlemi, jahodami a banánem

bilkova-omeleta-s-bananem-a-ovesna-kase-s-boruvkamiBílková omeleta ochucená čokoládovou stévií a skořicí s pb2, čokoládovými pecičkami,
banánem a vedle ovesná kaše s borůvkami a opět pb2

shirataki-s-bolonskou-smesiŠpagety shirataki s boloňskou sojovou směsí, opečenou cuketou a lahůdkovým droždím

Už se opravdu moc těším, co následující týdny přinesou. Tréninky si náramně užívám, raduju se z toho, že mám zase holeň a kolena samou modřinu (musím si pořídit podkolenky na ty mrtvoly), dlaně plné mozolů, potím se jako pes, nadávám mezi sériemi jako dlaždič a jsem zase ta něžná fitness barbie jako dřív 😀
Pravidelně vás budu informovat o mých pokrocích tady v článcích na blogu a k tomu na mém yt kanálu přibude nový seriál právě z průběhu mé přípravy, kde se můžete těšit na ukázky z mých tréninků, celé dny na talíři, povídání o tom, jak všechno zvládám (nebo taky nezvládám) a tak dále. Pokud je chcete vidět, tak dejte odběr mému kanálu 😉

Mějte se krásně!

Vaše Katy

Napsat komentář 2 komentářů